.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان
مجلس شورای اسلامی برای تحقق شعار امسال ۴هزار میلیارد تومان برای حمایت از دانش بنیان‌ها اعتبار داده است

به گزارش شمال نیوز، رضا حاجی‌پور سخنگوی کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی، از اختصاص ردیف اعتباری حدود ۴ هزار میلیارد تومانی در قانون مصوب مجلس برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان درسال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این اعتبار در قالب کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره برای شرکت‌های دانش بنیان وحمایت از نخبگان و صاحبان ایده‌های شرکت‌های فناور در نظر گرفته شده است.

پیش بینی ردیف اعتباری مستقل و مصوب برای شرکت‌های دانش بنیان در سال جدید که با عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است درتاریخ مجلس شورای اسلامی ایران برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان سابقه نداشته است و به عنوان چترحمایتی از مخترعان جوان و دانشمندان و فعالان درزمینه‌های دانش‌های نوظهور دانش بنیان خواهد بود.

به گفته حاجی پور متاسفانه در سال‌های قبل فعالان شرکت‌های دانش بنیان به علت عدم حمایت‌های ملی برای ایده واختراعات فناورانه با مشکلات زیادی مواجه بودند و با مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به صورت قانونی، نظامند وهدفمند خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان آمل درمجلس شورای اسلامی، خودکفایی کشور در تولیدات جدید با فناوری شرکت‌های دانش بنیان، جلوگیری از خروج نخبگان ودانشمندان جوان به کشور‌های دیگر، کارآفرینی و نیز رونق اقتصادی درکشور را از دیگر مزیت‌های مهم قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کرد.

دولت و معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری با تعریف سازوکار‌های لازم دربخش حمایت و تسهیل و تسریع در صدور مجوز شرکت‌های دانش بنیان وپرداخت تسهیلات مورد نیاز متناسب با طرح‌های توجیهی آنها، درصورت لزوم زمین‌های مازاد وبلااستفاده‌ای را که درمناطق مختلف کشور دراختیار دارند، برای بهره بری بیشتر به فعالان شرکت‌های دانش بنیان واگذار نماید.

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.107 seconds.